راه حل شادی

مسیر رسیدن به شادی و خوشبختی

راه حل شادی

مسیر رسیدن به شادی و خوشبختی

ایجاد تفاهم به هنگام بحث های زناشویی

چهارشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۸، ۰۶:۱۸ ب.ظ

در هر زندگی بحث هایی بین زوجین پیش می آید. اما آیا به درستی برخورد می کنیم؟ در کتاب "شک نکنید! ارتباط همه چیز است..." به شما روش هایی را آموزش می‌دهد تا بهتر برخورد کرده و موضوع را به درستی حل کنید و بحث شما بالا نگیرد. در اینجا بخشی از این کتاب آورده شده است.

وقتی می‌توان از زندگی لذت بیشتری برد و در عین حالی که در آرامش هستیم، یکدیگر را دوست بداریم و هر دو به دنبال راه حلی جهت تداوم بخشیدن به زندگی زناشویی خود باشیم پس چرا روز به روز...!؟

این روزها زیاد می‌بینیم و می‌شنویم که زوجین چند سال بعد از زندگی زناشویی، معمولا دچار خستگی، روزمرگی و سوءتفاهمات ساده‌ای می‌شوند که با بزرگ شدن آن‌ها حتی تا مرز طلاق پیش می‌روند، صحبت‌هایی که بسیار تند و زننده هستند و... تمام موارد گفته شده خطرناک و مهلک هستند. این احساس در روابط بین زن ومرد یک سم است و روابط بین زوجین را مسموم می‌کند و مسلماَ در این میان، زندگی خانواده مسموم می‌شود.

نکته: هنگامی که بحثی بین زن و شوهر صورت می‌گیرد باید یکی از زوجین یا هر دو سکوت اختیار کنند تا بتوانند با تمدد اعصاب و آرامش بیشتری به مشکل پیش آمده فکر کنند.

زیرا هنگام عصبانیت و بحث های زناشوییمعمولا با فریادهای گوش خراش پرخاش‌جویانه نسبت یه طرف مقابل صدای‌مان را بلند می کنیم و همین عمل اولین جرقه برای شدت گرفتن بحث می‌باشد. پس اکیدا توصیه می‌شود؛ در بحث‌های زناشویی هنگامی که احساس می‌کنید صدای شما و همسرتان در حال اوج گرفتن است، سکوت اختیار کنید و همسرتان را نیز دعوت به سکوت و آرامش کنید تا بتوانید در ساعتی دیگر که آرامش خود را به دست آوردید به دور از احساسات به موضوع بپردازید.

برای ایجاد تفاهم و پرهیز از بحث به 7 روش زیر توجه کنید:

  1.  از غر زدن بر سر موضوعات کوچک و بی‌اهمیت جدا بپرهیزید.
  2. به حرف‌های همسر خود با دقت گوش دهید.
  3. در چشمان همسر خود نگاه کنید.
  4. همیشه همسرتان را در هر شرایطی که هستید، حمایت کنید.
  5. نظرات خود را بدون ترس مطرح کنید.
  6. اجازه دهید همسرتان در رابطه با مشکلاتی صحبت کند.
  7. از همسرتان راجع‌به علایق و سلایقش سوال کنید.

نویسنده: دکتر معماری(کارشناس ارشد روانشناسی)

برگرفته از: کتاب "شک نکنید! ارتباط همه چیز است..."

 

نظرات  (۱)

سلام و خسته نباشید .وبلاگ زیبا و خوبی دارید.اگر مایل به تبادل لینک هستید خوشحال میشم با سایت روبکا تبادل لینک(پیوند روزانه) داشته باشید با این کار به مدت کمی بازدید شما افزایش پیدا میکنه.منتظرتونم حتما بهم سر بزنید 

پاسخ:
سلام همکار گرامی 
شک نکنید ارتباط همه چیز است
 پس با درخواست همکاری شما موافقت میکنیم از کجا باید شروع کنیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی